דף הבית / מאמרים / ניהול תקשורת ארגונית מה, למה, מתי ואיך - ד"ר עמיר אאידה

כאמור שווה לקרוא את המאמר במלואו, מספר דגשים שמצאתי לנכון:

  • הכותב מבצע הבחנה חדה בין תקשורת מהארגון על העובד אותה הוא מכליל במסגרת תקשורת ארגונית לבין תקשורת בין העובדים בדרגות השונות לבין עצמם אותה הוא מחריג מהמסגרת של תקשורת ארגונית. בהקשר זה חשוב לשים ב כי בשנים האחרונות ארגונים רבים ובעיקר ארגונים הכוללים צעירים רבים המובילים את הארגון כבר נוטים יותר לערב את התקשורת האישית כחלק מתרבות התקשורת הארגונית ונוצר צורך במערכות המשלבות תקשורת א-פורמלית עם תקשורת פורמלית כחלק מהפתרון לתקשורת ארגונית.

  • הכותב משתמש באירוע של אינטל חברה שפעלה שנים רבות כחברת startup קטנה וב 1999 גדלה פתאום והפכה "למפעל" גדול בכדי להסביר את הצורך הפתאומי בהקמתו של פורטל ארגוני, להלן הבעיות שאופיונו ואולי מאפיונות גם את הארגון שלך:

  • אי קיום הבחנה בין תקשורת המיועדת לכלל העובדים לתקשורת המיועדת לקבוצה מסוימת.
  • המידע הגיע בחלקו או כלל לא הגיע לקהל היעד.
  • תקשורות אשר לא הובנו כראוי על ידי קהל היעד.
  • חוסר התאמה בין חשיבות התקשורת לעוצמה בה היא תוקשרה בארגון. לדוגמא, תקשור בעוצמה נמוכה של הישגים אסטרטגיים של המפעל, כמו השקת מוצר חדש, מול תקשור בעוצמה גבוהה בנוגע להוספת סוג נוסף של מנה עיקרית לארוחת הצהריים
  • הכותב מציע 5 מדדים לבחינה מתי יש צורך בהקמת מערכת תקשורת פנים ארגונית פורמלית, אני ממליץ לכל המתלבטים האם נדרש פורטל ארגוני בארגון שלו לקרוא לעומק את הסעיף הנ"ל, להלן תקציר:

  • המדד  הראשון מתייחס לגודל הארגון. מערך לא פרומלי יעיל מאוד בארגונים קטנים.
  • המדד השני מתייחס לרמת הפיזור הטריטריאלי של אנשי הארגון. מערך לא פורמלי יעיל מאוד בארגונים המרוכזים במקום אחד.
  • המדד השלישי מתייחס לרמת ההומגוניות בארגון. מערך לא פורמלי יעיל מאוד בארגונים חד לאומיים בעלי שפה ותרבות אחת.
  • המדד הרביעי מתייחס לרמת יציבות הארגון. מערך תקשורת לא פורמלי יעיל מאוד בארגונים יציבים המאופיינים בשינויים מועטים ובחוסן כלכלי גבוה.
  • המדד החמישי מתייחס לרמת יציבות השוק בו עושה החברה את עסקיה. ממד זה דומה מאוד בהשלכותיו לממד יציבות הארגון, רק שהמיקוד כאן הוא חיצוני, יציבות השוק. מערך תקשורת לא פורמלי יעיל מאוד בארגונים הפועלים בשווקים יציבים המאופיינים בשינויים מועטים ובצורך נמוך לביצוע שינויים מהירים בפעילות הארגון

קראו עוד:

 

 

אחד מהגורמים החשובים ביותר בקידום אתרים הוא אמינות אתר המתבססת על תחזוקה שוטפת ומהירות העלאה. לשם כך אנו ממליצים על שרת בענן , שירות שאותו מציעה חברת SWEETHOME

כתובת: בית קלמן ,נתן ילין מור 6, תל אביב | דוא"ל: info@tmgroup.co.il | טלפון: 03-5035034